måndag 22 september 2008

Hunter upgrade: Felsteel Reaper

Min hunter Aimbot är en av de karaktärer som jag tyckte var roligast att levla och faktiskt även spela, både PVP och PVE.

Som tidigare påpekat (tror jag) så är jag och har alltid var en casualspelare. Jag levlar helst mina gubbar till 70 och sedan tappar jag lite intresse för dem. jag har varken tid eller disciplinen för att raida och eftersom de flesta guilds kräver att man skall vara med på tisdagar kl 18.30 samt söndagar kl 14.00 så är det bara att glömma. Jag raidade en del med gillena Kindred och Brotherhood of Dawn tillsammmans med Destruction/Killer för länge sedan. Visst var det kul, men man blev så jäkla upptagen under ett antal timmar. Det var sällan en Zul Gurub eller Ahn'Qiraj gick fortare än 4 timmar med alla föreberedelser som krävdes.

Fokus på Jaak och Aimbot
Nu fokuserar jag främst på Jaak och Aimbot och då för att bygga upp dem till expansionen. Just nu blir det mycket Brewfest för att få fina trinkets, men jag har även fixat så att Aimbot nu är exalted med Shattered Sun Offensive (SSO) och har därför även fått sitt nya halsband - Shattered Sun Pendant of Might. Nu är nästa mål ett nytt vapen, då Aimbot fortfarande har Crystalforged War Axe. Jag har helt enkelt inte tagit mig för att skaffa ett bättre vapen.

Epic 2H Axe: Felsteel Reaper
Dags att utnyttja Zin's kunskaper i blacksmithing och en av de bättre hunteryxorna som går att craft är just Felsteel Reaper. Statsen är riktigt fina för en hunter och det kommer bli lite lättare att levla med den i sin ägo. Materialet är dyrt, men inte så fasligt när man har en del primals liggande på banken. Dessa primals kommer ändå vara mer eller mindre värdelösa (jämfört med idag) när expansionen kommer, så det är dags att sälja av allt sådan eller använda det för ny gear. Jag väljer det senare.

Det finns många alternativ till detta vapen - kanske speciellt vapnen från PVP, t.ex. Merciless Gladiator's Painsaw och Merciless Gladiator's Decapitator. Jag orkar dock inte grinda in ytterligare cirka 30 000 honor points utan väljer det lite latare sättet att tillverka ett vapen. Det kostar lite guld och även lite tid att grinda ihop mats, men eftersom man kan utnyttja tidigare grindade material så är det enkelt val.

Mitt tips till er alla som fixar era gubbar inför expansionen är att kolla igenom vad ni har på banken och tillverkar nåt passande av det materialet som ligger och skräpar. Jag hade iaf tänkt att sälja det mesta av materialet som jag sitter på just nu. I förra expansionen visade det sig att det mesta i materialväg blev värdelöst (förutom till att levla professions) så det blir troligen samma sak även denna gång. Målet är att ha cirka 5000 g inför expansionen så att man lätt kan köpa de skills och även lite enchants och enklare gear för att göra levlandet lättare. Första gubben som man levlar blir ändå ALLTID lidande då man inte har koll på vilka quests som är viktiga eller hur man enkelt reppar med factions. Det är viktigt att läsa på och göra sin läxa innan man sätter sig vid provet och levlar sin gubbe till 80...

Jag återkommer när jag vet om det var värt att göra Felsteel Reaper eller inte. Jag gissar på att det kommer vara ett lyft - annars blir jag ledsen.

Ses i Outland!

/Aimbot, a.k.a Jaak.

Inga kommentarer: