söndag 21 september 2008

Framgångsrik eftermiddag i Black Rock Depths

Brewfest eventet i Black Rock Depths är roligt tack vare att dropsen är så fina - det är ju dessutom 100%-ig epic droprate vilket gör att det är väldigt lätt att få tag på grupp - alla vill verkligen göra den. Problemet just nu är att det är så nytt och alla rollar på allt - bara tanking grejerna som är enkla att få.

Jag har spelat cirka 15 runs under eftermiddagen - 5 runs per gubbe tack vare att jag hittat bra grupper där alla sparat sin summon.

Jag började med tanking speccade warrior Jaak och fick snabbt tag på det jag ville ha - stamina-trinket och shieldblock-trinket. Jag spelade med Jespers hunter Momentum och även han hade tur med drops och fick Attack Power-trinketen.

Jag loggade sedan Aimbot för att spela en andra runda med Jesper och hans shadowpriest Monarch. Jag hoppades förstår på att få samma trinket som Jesper fick omgången innan, men det droppade bara tanking trinkets samt en Spell Damage-trinket som Monarch såklart vann! Bra utdelning helt enkelt.

När jag sedan spelade med Futter, hade tur som hittade ett annat gille som ville ha med mig som healer av nån anledning. Nu var det min tur och jag fick såklart healing-trinketen. Fantastiskt!

Nu har Jaak och Futter den trinket som de verkligen behöver - nästa steg är att fixa en AP-trinket till Aimbot och samma trinket även till Jaak inför den stundande expansionen. Futter skulle ju kunna rolla på alla trinkets beroende på vilket specc han har, får se om jag kan ha sån tur nån gång...

Inga kommentarer: