tisdag 19 augusti 2008

Blacksmith apprentice!

Då var det gjort. Engineering maxad på min warlock. Det var inte så jobbigt som jag först trott att det skulle vara. Kostade en del dock, iallafall för de sista skillpoängen. Men så är det på istort sett alla craftingprofessions.
För att kunna levla Leatherworking vidare måste jag ha Keepers of time rep. Stod i LFG med min rogue som aldrig kört Old Hillsbrad eller BM i någon timma eller två utan att få någon grupp. Lite surt. Ska göra ett nytt försök idag om jag har tid. Får se.
Jag ledsnade lite efter det och loggade in min warrior och droppade Enchanting. Plockade upp Blacksmithing istället. Kul. Men det kommer säkert bli en dyr och ganska långdragen historia. Jag hade en hel del Copper, tin och iron. Men allt över det måste farmas antingen på AH eller ute i världen. Då priserna på AH är absurt höga blir det nog till att göra vändor i Burning Steps. Funkade då jag levlade upp Jewelcrafting så förhoppningsvis kommer det funka nu med. Har för mig att det gick relativt fort. Men kanske minns fel.

Nu är mina professions följande:

Rogue: 370 Leatherworking / 375 Skinning
Mage: 375 Alchemy / 375 Herbalism
Paladin: 375 Jewelcrafting / 378 Enchanting
Warlock: 375 Engineering / 375 Tailoring
Warrior: 375 Mining / 170 Blacksmithing


Är på bra väg till att bli helt självförsörjande vad gällande professions. Frågan är bara med vem jag ska plocka upp Inscriptions och vilket gatheringprofession som ska droppas i förmån till det. Skinning kanske?
Eller så får jag helt enkelt levla upp en gubbe till. HAHAHA….!!!!!
Kämpar fortfarande med min mage. Så det lär nog bli svårt att genomföra. Om jag nu ens har lust med det.

Inga kommentarer: