torsdag 21 augusti 2008

Blacksmith in search of Ore!

Att levla blacksmithing är inte helt enkelt. Det krävs oerhörda mängder metall. Då 3 stycken populära yrken (blacksmithing, Jewelcrafting & Engineering) använder sig av metall av olika slag har priserna på metall stigit till fantasisummor. Detta gäller allra främst metall man kan finna i den gamla världen så som Iron, Mithril och Thorium. Priserna på Thorium är helt galna på AH. Vilket lämnar mig till att försöka skrapa ihop de 400 Thorium jag behöver på annat sätt. Nämligen att farma dem själv.
Jag farmade tokmycket thorium i Burning Steps när jag levlade upp Jewelcrafting med min paladin. Det går inte speciellt snabbt. Men ibland har man tur och springer på några Rich Thorium Veins. Det är iallafall vettigare att farma själv än att ruinera sig.
[bild]
Jag loggade in i morse innan jag begav mig iväg till bussen. Sprang ett varv runt hela Burning steps vilket tar ca 15 minuter. Jag hittade 32 stycken thorium. Så många har jag nog aldrig fått innan på ett varv.
Har just nu 284 i Blacksmithing och har thorium till att gå upp 3 skillpoints till. Det tar tid. Hoppas verkligen att det kommer bli värt tiden jag lägger ner. Men blacksmithing måste ju bara bli bra i WotLK. Sedan har jag ju redan 2 Plate användare i mitt stall och då 3 stycken klasser kommer använda sig av Plate är det ju smart att kunna förse AH med diverse rustningsdelar och vapen.

Visst ja. Jag gjorde även 5 stycken drums of panic med min rogue och har nu 375 i Leatherworking. Jag hade tidigare köpt mig pattern till X och materialen till att göra dem för ett ganska bra tag sedan. Så nu har min rogue ett par nya axelskydd.
[bild]

Inga kommentarer: