måndag 18 augusti 2008

Profession funderingar!

Att välja yrken till sin karaktär kan ge oerhörda buffar och fördelar. Men valet kan ibland vara svårt.
Jag tycker absolut att crafting professions är betydligt roligare och ger karaktären betydlig större buff än gathering yrkena. Visst det är inte billigt att köpa alla material man behöver för att hålla sina yrken flytande. Men orkar man och har man guldet till det så är det nästan att föredra.
Det vanligast är väl att man har ett gathering och ett crafting som passar ihop. Typ Mining och Blacksmithing.

På mina 5 karaktärer jag spelar mest med har jag:
Rogue: Leatherworking / Skinning
Mage: Alchemy / Herbalism
Paladin: Jewelcrafting /
Enchanting
Warlock: Engineering /
Tailoring
Warrior: Mining / Enchanting


Min Warrior har idag Mining / Enchanting. Då jag redan har enchanting på min Paladin funderar jag lite på att droppa det på warriorn och ta upp Blacksmithing istället. Då Enchanting kommer fungera som scrolls som man kan sälja på AH kommer min paladin kunna skapa enchants till resterande karaktärer i mitt stall. Vilket såklart är jäkligt nice.
Jag blir ierförsig av med en shardinkomst om jag tar bort det från min warrior.
Jag saknar dock Blackmithing i mitt stall och det hade ju självklart passat min warrior utmärkt. Men orkar jag verkligen levla upp det och har jag guld till att göra det?
Det är två frågor jag grubblar med. Att droppa enchanting när jag har 360 i det känns lite trist. Men. Äh. Jag vet inte. Det tål i alla fall att tänkas på.
Får se. Ska först maxa Leatherworking och Engineering så att de står i startgroparna till Expansionen.
Får se hur lång tid det tar. Förhoppningsvis har jag då bestämt mig vad jag ska ta mig till med min warrior.

1 kommentar:

Frau Neumann sa...

Jag gillar kombinationen enchanting/tailoring hos warlocks, men så är jag rollspelare och bryr mig inte särskilt mycket om hur effektivt det är.