tisdag 30 december 2008

Level 80 and beyond!

2008-11-19: Började spela Wrath of the Lich King efter att ha varit iväg på semester. Därav den något sena starten. Bestämde mig ganska fort för att köra upp min paladin till 80. Känndes rätt att börja med den karaktären.
Spelade intensivt under dagarna därefter. Gjorde mestadels quests men klämde även in några normala instancer. Jag var såklart specad som retribution och flög fram över kontinenten som ett åskmoln. Förrintade allt i min väg.
2008-11-24: Upptäckte att det fanns riktigt bra saker att få genom diverse Factions. Började att grinda rep med Ebon Hold i Icecrown. Snabba exp och för det mesta roliga quests. Riktigt skönt att ha epic mount. Hade tagit betydligt längre tid annars. Icecrown som så många andra områden i WotLK är imponerande. Känndes som om att jag var i Mordor eller något liknande område från Tolkiens LotR.
2008-11-26: En vecka efter det att jag började min resa till 80 nådde jag just den magiska maxgränsen. Jag körde två level 80 instancer. Strat och Occulus. Occulus var förvirrande och jag gillade inte alls drakdelen i den instancen. Har aldrig återvänt dit och har inte heller någon större lust att göra det.
2008-11-27: Körde jag mina första Heroic Instancer. Det blev både Violet Hold och Nexus. Vi körde igenom instancerna som om de vore gjorda för level 75 karaktärer. Jag var väldigt förvånad över att det var så enkelt och att de gick så fort att springa igenom dem. Det droppade ett Epic dps-bälte i Nexus men jag förlorade olyckligt rollen mot en annan retribution paladin.
Jag brydde mig inte speciellt mycket över det då det faktiskt var min andra HC instance. Instancerna gav trots sin enkelhet mersmak. Tyckte det var riktigt skoj!
2008-12-01: Fick jag tag i mina första level 80 epics. Nämligen ett par skor från Ebon Hold Faction.
2008-12-02: Körde Nexus och Utgarde Keep. Båda instancerna gick fruktansvärt fort och jag vann bältet i Nexus som jag missade en roll på några dagar tidigare.
2008-12-05: Hade jag lyckats få tag i 80 Emblems of Heroism och köpte mig tier 7 chest.
2008-12-11: 60 Emblems senare och ett par tier 7 handskar rikare. Fastnade med en PuG grupp i Halls of Lightning på sista bossen Looken. Healern + en av dpsklasserna förstod aldrig att de skulle springa så fort Lightning Nova kastades. Dog om och om i en timma på sista bossen. Jag lämnade gruppen och la mig för att sova istället. Nöjd över att ha köpt handskarna missnöjd över att inte sista bossen i HoL dog och att Yxan som jag så gärna ville åt droppa.
2008-12-15: Köpte mig Titansteel tvåhandsmacen på AH för 2000guld. Var less på att aldrig få grupp till HoL och när jag väl fick en grupp inte få folk som förstår hur sista bossen fungerar oavsett hur många gånger man försöker förklara taktiken för dem. Köpte även 25 emblem dps-necklass i Dalaran. Nu börjar min DPS utrustning se ganska imponerande ut och jag gör med enkelhet 2000-2500 i DPS i de flesta instancer. Jag har istort sett fått alla DPS upgrades som jag kan få genom alla HC instancern som finns i dagsläget.
2008-12-16: Specade om paladinen till Protection. Mest på grund av att det inte finns några upgrades för mig att få till Retribution och delvis för att jag var nyfiken på att testa spela som tankadin.
2008-12-17: Tog jag mina första stapplande steg som paladintank. Jag körde några lättare instancer (Gundrak & Utgarde Pinnacle) på normal med några i gillet. Det gick fint. Visst hade några småsaker att tänka på. Var förundrad över hur enkelt det var att tanka och samtidigt så svårt. Var mycket annorlunda mot vad det var att tanka med Warrior (pre 3.0). Jag körde därefter min första HC instance som tank. Violet Hold blev det. Det var inga som helst problem och fick beröm för min instats som tank av healern i gruppen.
2008-12-18: Johan i gillet hade kontakt med en shaman i ett annat gille som skulle göra Naxx 10 manna. Johan lyckades fixa in oss båda som DPS. Jag specade om på direkten och var oerhört spännd. Naxx var kul att återvända till. Det var stor skillnad mot att vara där 40 stycken levle 60 chars. Men designen var den samma och bossarna var ungefär de samma också. Dock var allt betydligt enklare nu än det var på "back in the 60s". Både jag och Johan låg på över 3150 DPS på Patchwerk. Överst på DPSlistan var vi båda två. Mycket skoj. Hoppades på att våran prestation skulle resultera i att vi blir inbjudna till fler Naxx-runs.
2008-12-22: Körde två snabba Heroicinstancer med Johan som protection igen. Svärdet droppade i UP. Blev riktigt glad då svärdet var en stor upgrade för mig.
2008-12-25: Körde en snabb runda i Strat med 2 personer från gillet och 2 randoms. Vi hade en onödig whipe vilket reulterade i att vi precis inte hann med timed eventet. Synd. Har klarat det några gånger tidigare men aldrig vunnit drak-mountet. Däremot så droppade skölden till mig så jag var väldigt nöjd ändå.
2008-12-29: Har istort sett inga upgrades längre att skaffa till min paladin verken i Protection spec. och till Retribution spec.. Visst det finns några till saker att skaffa. Men det är några få random saker. Typ bracers från Old Kingdom (de vägrar helt enkelt droppa för mig), livtrinket från A.N. och ring från Drak'Tharen Keep. Annars är jag så pimpad jag kan vara utan att raida.
Vi har tyvärr inte fått några fler invites till Naxx från Johans kontakt. Det har ierförsig varit jul och både Johan och jag har varit uppbundna av diverse familjesysslor. Så vi har inte riktigt haft tid. Men hoppas på att bli inbjudna under Januari/Februari. Vi får väl se helt enkelt vad framtiden har att bjuda på.
Något sätt att att uppgradera min gear på måste jag ju hitta. Annars får jag begrava Zin och ta tag i en av mina andra karaktärer. Men just nu känner jag inte riktigt för det.

Inga kommentarer: