torsdag 23 oktober 2008

Nedräkningen till WotLK är mindre än tre veckor

Inte lång tid kvar nu innan det släpps. Vi casualspelare i Eternal Sleep - vi raidar inte iaf - kommer troligen att öka vår dos av World of Warcraft när Wrath of the Lish King kommer ut. Aftonbladet var inte så jäkla imponerade av spelet, dock var det en töntigt kort artikel utan mycket substans (läs den här). Jag har höga förväntningar och 3.0.2 verkar ju hyfsat även om det som vanligt finns stora barnsjukdomar vid sådana stora förändringar.

Även Dagens Nyheter har gett sig in i att rapportera om WoW. De skriver dock lite mer intressant info och håller det hela kort utan korkade utsvävningar (som jag gör just nu). Näe, vill man ha riktig bra information då får man vända sig till större sajter som MMO-Champion eller WoW-Insider.

WotLK släpps om knappt tre veckor. Det har gått ruskigt fort. Minns att vi skrev ett "vad ska du göra innan WotLK"-inlägg i början av bloggen, frågan är nu istället "vad har jag gjort inför WotLK".

Jaak

Jaak låg på is och jag tyckte inte att han var så rolig att spela utanför instancerna. Dock kom ju Brewfest eventet och jag fick tanka det en jäkla massa gånger med Jaak. Jag fick därmed till slut både DPS- och tankingtrinketen. Inte illa ändå med tanke på att han ändå låg på is. Jag har dock inte gjort en enda instance. FAN VA SKÖNT! Har dock hunnit med att förlora två rolls på The Horseman's Blade, samt en roll på Headless Horseman's Reins. Surt, men Headless Horseman är så enkel att man borde hinna göra den ett par ggr till och med lite tur få mountet.

Aimbot

Aimbot gjorde precis vad jag sa att han skulle göra - exalted med Shattered Sun Offensive (fick Shattered Sun Pendant of Might) samt Felsteel Reaper. Har även fått DPS-trinketen från Brewfest eventet och igår även DPS-ringen från HH. Den ringen är dock inte så jävla bra...

Futter
Åh vad det är tråkigt att spela med en healing shaman. Efter 3.0.2 så är han nu elemental. Inte för att det är så mkt roligare, men han blir lite mer versatil. Han har fått heala Brewfest eventet och fick därmed healing trinketen, dock ingen spell dmg trinket, men det är kanske inte så viktigt med tanke på att spell dmg och +healing sammanfogas till ett i och med 3.0.2. Även futter har missat en roll på Headless Horseman's Reins.

Jag tycker det är ganska bra för en casualplayer att ändå få ihop hyfsat med grejer. Events som Brewfest/Coren Direbrew och Hallows End/Headless Horseman tillför mycket, särskilt för oss som inte pallar att raida eller spela långa heroic instancer eftersom det kan vara svårt att hitta bra grupper.

Nu kan man med gott samvete vänta in WotLK, jag har nog iaf tillräcklig gear för att inte dö på en gång - nu ska jag bara lära mig spela de nya gubbarnas skills och talents, det borde väl inte ta tre veckor innan man klarar av det dugligt iaf...

Ses snart i Northrend!

/Jaak

3 kommentarer:

Johan Nilsson sa...

Hej! Nu har jag länkat till er från min podcast (http://johanswow.blogspot.com). Jag har ej hunnit läsa er blogg än och inte heller lagt upp er på min blogroll, men det ska bli. Skulle ni vilja lägga upp mig på er blogroll också?

DANIELSWE sa...

tjenare, ni kommenterade min blogg på gameplayer.se:)
har varit borta i några dagar, och vill gjärna ha lite mer info, plz
vad är en blogroll t.e.x?

Johan Nilsson sa...

Hej igen! Givetvis får ni använda ljudklipp från mina avsnitt, förutsatt att ni tydligt talar om varifrån klippet är taget. Läs mer om licensen på http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/se/