torsdag 18 september 2008

Återupptagit WOW och planerar inför WoTLK

World of Warcraft. Vilket jäkla gift. Nu är jag igång igen efter ett uppehåll under hela sommaren, från tidigt i juni till sent in i august. Anledningen till att jag tog upp det igen var att jag blev sjuk och hade riktigt tråkigt några dagar i rad.

Spelandet går på lite halvfart just nu. Min portfölj av karaktärer består av en tanking speccad warrior (Jaak), en DPS-galning till hunter (Aimbot), en pissigt gearad resto-shaman (Futter) samt en hel hög med lägre levelgubbar, bl.a. en lvl 52 mage som jag spelat lite under september vid sidan av de andra - det roligaste med WOW är verkligen att levla karaktärerna...

Jaak är idag min huvudkaraktär eftersom Eternal Sleep inte haft någon riktig tank. Jag har hyfsad gear, men inte ens i närheten av de andra i ES - tanking gear är helt enkelt mkt tyngre att samla ihop till då det inte går att ta den enkla vägen med PVP. Lite surt, men mest är det bortförklaringar till varför jag har så mycket sämre gear.

Just nu består spelandet av att samla lite reputation hos Shattered Sun Offensive med Aimbot, så att hon kan få ett bättre halsband - Shattered Sun Pendant of Might - som jag alldeles säkert kommer ha användning av i början av WoTLK. Nästa steg med Aimbot blir att skaffa ett nytt fint glänsande vapen som Zin kan göra åt mig - Felsteel Reaper - som är ett perfekt vapen för en hunter. Det är ju knappast en nackdel att de daily quests som krävs för att få rep med SSO inbringar en förmögenhet. Har 5000 guld nu som borde spenderas på blacksmithing på Jaak, får se om det verkligen blir så...

Jaak ligger just nu på is - tanking speccad warrior är inte så rolig utanför instancer. En instance tar dessutom hyfsat lång tid och kräver lite mer planering än vad jag just nu lägger ned. Det känns dessutom inte värt att skaffa så mkt mer tanking gear, det tar sån tid och avkastningen är gissningsvis rätt låg jämfört med vad man kommer få när expansionen kommer. Det kan vara värt att spela Jaak om jag får en plats i Karazhan så att jag får tillräckligt med badges of justice, så att man kan byta in dem mot Chestplate of Stoicism. Det är nog det sista jag fixar på honom innan expansionen Wrath of the Lich King.

Om jag hittar ett roligt tema/ämne att skriva om, så återkommer jag, annars väntar jag med rapporterna tills det att Wrath of the Lich King kommer. Tills dess så tycker jag att ni kan använda mina favoritsajter för att förbättra er kunskap om vilken gear ni skall skaffa:

  • Kaliban's Class Loot List - Perfekt när du levlar, sämre när det börjar handla om gear från Heroics eller raids. Omfattande information för alla klasser pre-Burning Crusade samt för Burning Crusade. Kommer troligen även att vara ett mycket bra verktyg till WotLK.
  • TankingTips - Enkla små blogposter med bra tips till tanks. Dessutom ett väldigt aktivt kommenterande av posterna vilket tillför minst lika mycket bra information för casual tanks och hard-core raiders.
Väl mött i Outland.

/Jaak

Inga kommentarer: