tisdag 26 augusti 2008

Pre-Wrath of the Lich King

Vi befinner oss just nu i lugnet före stormen eller vad man nu ska säga. Det känns lite som om wow har hamnat i stiltje. Det är svårt att motivera sig till att lägga ner någon tid på de karaktärer som redan är 70 och de mål man sätter upp känns nästan ibland lite meningslösa. Visst. Det finns massor av saker att göra. Man kan grinda rep skaffa sig guld genom quests och köpa epic flying mount till fler av sina karaktärer. Man kan fixa upp sina professions så att det står i startgroparna inför expansionen och är redo att köra vidare.
Man kan samla honor så att man kan köpa de nya pvpsakerna vid level 80.
Eller så kan man levla upp någon av sina karaktärer som inte nått 70 ännu.

Men det känns svårt att engagera sig i det. Vill helst bara fortsätta på expansionen nu och droppa allt vad Outland heter.
Skulle självklart vilja ha en level 70 av varje klass att välja mellan. Helst av allt skulle jag nog vilja ha upp min präst till 70. Så att jag kan få en schysst healer. Men den är level 23 för stunden och som det ser ut nu kommer jag inte anstränga mig speciellt mycket för att faktist ta tag i den.

Mitt senaste mål som jag satte nu när professions blev färdiga är att försöka få min warrior till att bli exalted med Sunwell. Där finns en bra sköld, bra amuletter och tankingsvärd. På så sätt har jag hyffsade saker för att kunna tanka de första instancerna i WotLK. Hoppas jag på i alla fall. Har enbart blå gear. Så får hoppas på att det är tillräckligt.

Ska även under tiden få upp min mage, som nu är en 60-70% in på level 65, till 70.

När de två målen är avklarade vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska göra. Får helt enkelt se vad jag tar mig an då.

Inga kommentarer: