onsdag 9 juli 2008

Niz:s Intro

De senaste åren har jag spenderat mycket tid till att spela WoW. Både som ”hardcore raider” och som ”casual player”. Nu spelar jag enbart när tiden ges och när jag har lust för det. Att spela som hardcore raider är alldeles för tidskrävande och man blir låst till vissa tider och andras spelscheman. Det ger inte speciellt mycket tid över till annat. Det finns så mycket annat i livet än bara spelet.

Jag tycker fortfarande att det är väldigt skoj och avslappnande att sätta mig framför datorn efter en lång arbetsdag och försvinna in i en sagovärld som min karaktär är en del av.
Visst jag kan absolut erkänna att jag förmodligen ännu idag lägger ner för mycket tid på spelandet. Men jag låter det i alla fall inte styra mitt liv. Det riktiga livet utanför WoW är och kommer alltid vara det som är viktigast och det som ska gå först i alla lägen.

När jag raidade så spelade jag nästan uteslutande med en Rogue. När expansionen: The Burning Crusade släpptes tappade jag helt enkelt intresset för spelet. Efter det spelade jag inte på lång tid.

Någonstans väcktes dock intresset igen och jag drogs tillbaka till WoW.
Jag tog aldrig upp roguen igen utan testade att spela med andra klasser. Har gått igenom alla klasserna som Blizzard har skapat i dagsläget och fastnat för några av dem.

Den klassen jag spelat mest med på senare tid är Paladinen. Även om klassen har en hel del uppenbara svagheter tycker jag att den är mycket underhållande att spela med.

Antagligen kommer säkert många av posterna här handla om just mitt spelande med paladinen och om karaktärens progression genom spelet.

Inga kommentarer: