onsdag 9 juli 2008

Netherwing: Jakten på den gröna draken

Igår spenderade jag 5000 guldmynt på att skaffa mig lite bättre skicklighet i att rida + att jag även köpte ett flygkreatur för ytterligare 200 guld. Inte helt billigt. Men jag var bara så less på att sega fram över världen i slowmotion. Det var helt enkelt dags.
Nu när jag ändå skaffat mig färdigheten till att ta mig upp på ryggen på ett fullfjädrat flygdjur så började jag även fundera lite på om jag skulle ta och skaffa mig en Nether drake.

Jag bestämde mig helt enkelt på studs och begav mig till Mordenai i Shadowmoon Valley. Han startar nämligen en quest-kedja som måste göras innan man kan börja grinda rep med Netherwing. Questkedjan kulminerar i att slå ihjäl en orc vid namn Zuluhed the Whacked. Det är rekommenderat att man ska vara 5 stycken i en grupp innan man ger sig på honom.

Jag letade efter vänliga spelare som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med uppgiften. Men nådde tyvärr ingen större framgång. Jag läste därefter i en guide att en druid lyckats klara av honom själv. Kan han så kanske jag kan, tänkte jag och startade eventet. Gav mig några buffs och gav mig in i närstrid med Zuluhed . Märkte ganska omedelbart att det inte skulle gå. Efter någon minut så dukade min paladin under. Men upptäckte till min förvåning att några nya Horde-spelare var där. De måste blivit indragna i striden mot sin vilja. Men de slutförde iallafall det jag började. Jag bad att få bli återupplivad av en shaman som var med i deras grupp. Efter det lootade jag och lämnade in questet. Enkelt. Förstod knappt vad som hände. Efter det begav jag mig ut till Dragonmaw Base Camp på Netherwing Ledge. Där väntade några nya quests.
Gjorde två av dem sedan loggade jag. La mig till sängs och kände mig nöjd. Jakten på den gröna draken är påbörjad.













Netherwing: Neutral 1100 / 3000

Inga kommentarer: