måndag 28 juli 2008

De nya Enh talents ett skämt?


En sak jag är lite rädd för i WotLK är threat reduction för Enh shamaner. Visst kan vi speca oss till 30 % ”threat reduction” genom ”Spirit Weapons”, med det gäller endast ”melee attacks”. Just nu utgör melee ca 80-85% (ger en total threat redution på ca 25 %) av våran totala skada, men med de förändringar jag sett i för oss kommer våran melee endast ligga runt ca 65-70% ( ger en total threat reduction på 20%) av våran skada enlig min uppskattning.

Pvp det enda vi kan släppa loss vår fulla DPS i WotLK?


Redan nu kan jag känna att jag måste hålla tillbaka en del för att inte dra aggro från tanken (speciellt utan Salv) så jag är lite rädd för att allt jag kommer att kunna göra är auto attack och SS. Visst kommer wars att ge högre threat i def stance(45 %), men med tanke på att de andra melee klassernas threat reduction är enl följande:

Rogue: 29% + Feint
Cat Druid: 29% + Cower
Fury Warrior: 20% + 10% från imp. Berserker Stance ( +10% i WotLK från Furious Resolve)
Retribution Paladin: 30 % på alla egenskaper från Fanatiscism
Death Knight ingen aning.. =P

Jag kan ju inte vara den enda som tycker detta ser fel ut.. eller vill de jävlas med oss ännu mer?
”Thihi!! Vi ger dem Enh talents som använder ele skills (Static shock, Maelstrom Wepon) men eftersom att de bara har threat reduction i melee så att de inte kan använda dem!”

/j

1 kommentar:

Niz sa...

Vad gällande WotLK så tar jag det lugnt fram tills expansionen släpps. Blizzard gör en massa ändringar fram och tillbaka. Senaste jag läste var att de buffat warriors som fan och nerfat paladiner och att de senare inte riktigt funkar. Blizzard lär göra en hel del ändringar till innan de är färdiga med expansionen.
Vi får helt enkelt vänta och se :)
Ska bli skoj med expansionen iallafall!