onsdag 23 juli 2008

Alternativ

Expansionen ”Wrath of the Lich King” börjar närma sig med stora kliv. Det känns i alla fall som om att den inte är speciellt långt borta. Vetskapen om detta gör, i alla fall för mig, att det känns mindre lönt att lägga ner tid på de karaktärerna i mitt stall som redan nått fram till level 70. De är överlag inte speciellt välutrustade rent utrustningsmässigt i dagsläget. Men att lägga ner en massa tid på att fixa bättre utrustning nu är bara idioti. Man kommer få byta ut det mesta tidigt i expansionen i vilket fall som helst.
Därför står jag just nu mellan diverse olika spelalternativ.
Jag har ett antal olika karaktärer som ligger mellan level 20 till 62.
Mitt första alternativ är köra upp en ”bra” healer. Nämligen min prästinna. Men hon är enbart level 20 och jag är osäker på om jag ens kommer att nå hela vägen upp till 70 innan expansionen står innanför dörren. Troligtvis inte.
Mitt andra alternativ är att ta min mage som är level 62 och köra upp den till 70. Detta känns som ett mer rimligt mål då det enbart är 8 levlar som jag måste ta mig igenom och inte 60 som för prästinnan.
Jag har även en hunter/shaman/druid i levlarna 30-40. Men av någon anledning är jag inte riktigt lika sugen på dem.
Äh får se vem av de två odöda donnorna som jag tar tag i. Troligtvis blir det först och främst min mage. När den har nått 70 går jag över till priestess och kör så långt jag hinner innan expansionen. Jag orkar inte jäkta.

1 kommentar:

J sa...

Kör din priest direkt.. du kommer inte att nyttja din mage ändå, om jag känner dig rätt :)
finns andra klasser du hellre kör i samma syfte